top of page

בגדי עבודה – כבר מזמן לא עוד סתם מכנסיים וחולצה

פועלי תעשייה וחקלאות אמיצים הלובשים בגדי עבודה בסט כחול ובנעליים מגושמות זכורים בעיקר לזקני הדור ונראים היום בעיקר בסרטי נוסטלגיה על הקיבוץ. אבל הצורך בלבוש שהוא נוח והולם את מקום העבודה לא נמחק מהנוף, להפך! השימוש בבגדים מתאימים וגם ייצוגיים הולך ומתרחב למקומות עבודה רבים ושונים. רבים מהם גם הופכים את התלבושת האחידה למדים ייצוגיים, לסוג של "הפנים שלנו".

בגדים לכל פועל בגדי עבודה אפשר למיין לפי קבוצות שונות ומגוונות. קודם כל לפי מטרתם – האם הם אמורים להתאים לעובדי שירות או לעובדי אבטחה ושמירה? האם הם אמורים לשרת עובדי מעבדות ובתי חולים סטריליים או עובדי מפעלים שבהם סביבת העבודה אינה נקייה? תוכלו למצוא בגד מתאים לכל פועל.

בדים שונים למטרות שונות גם את סוג הבד צריך לבחור על פי קריטריונים משתנים: לאיזו עונה הם מיועדים? האם יש צורך בבגדי עבודה מחממים לחורף או קלילים ומאווררים לקיץ? כדאי, כמובן, תמיד לדאוג למערכות מתאימות לכל עונה אך עם עיצוב זהה. האם הם מיועדים לתנאי טמפרטורה מיוחדים – קור עז או חום גבוה? האם הסביבה נקייה ומאווררת או אולי צפופה ופחות נקייה. לכל מטרה יש לבחור בד מתאים בעל הרכב רלוונטי, מאה אחוז כותנה, או אולי שילוב של פוליאסטר, בד פוטר, או כל סוג אחר.

עיצובים רב גוניים את המדים אפשר לבחור בחברות שמייצרות כאלה מתוך מלאי קיים. חולצות ומכנסיים או חצאיות אלגנטיים לנשים, חולצות מכופתרות חלקית לגברים, מקטרונים לעובדים בתחום הרפואה, ועוד ועוד. אבל אפשר גם אחרת. כל מעסיק או מנהל יכול לתכנן יחד עם מעצב המדים בגדי עבודה שיהלמו את הצרכים המיוחדים למקום העבודה שלו.

פריטים נוספים מעבר למדים עצמם, יש צורך לא פעם לצרף פריטים אחרים שיתווספו לאותם בגדי עבודה. קודם כל נעליים, שיכולות להיות רק תוספת ייצוגית למראה הכללי אבל יכולות גם לענות על הצורך בנעליים מיוחדות ובטוחות לכל עבודה ספציפית. אפשר להוסיף כובעים למטרות שונות ובעיצובים מגוונים, ואפילו צעיפים, מטפחות, וסטים, עליוניות – כל שעולה על דעתכם ושיכול להוסיף לעובדים מידה רבה של נוחות יחד עם העצמת הייצוגיות של המקום.

bottom of page