top of page

תפקידם של בגדי עבודה

במקומות עבודה רבים ממגזרים שונים במשק נהוג ללבוש בגדי עבודה מיוחדים, כאשר הסיבות לכך יכולות להיות רבות ומגוונת. בגדי העבודה במפעלים ובמקומות תעשייתיים אחרים מהווים מרכיב חשוב בהגנה על בטיחות העובדים מפני פגיעות פיזיות, חומרים מסוכנים וכדומה. בגדים אלו עשויים מחומרים עמידים ויכולים לכלול בנוסף לחולצה ומכנסיים גם כובעים מיוחדים, מגני פנים, כפפות, נעליים ועוד. ישנם בגדים העמידים במיוחד לטמפרטורות קיצוניות או לשחיקה, והם מותאמים באופן ייחודי למפעל אליו הם משמשים.

בנוסף לשימוש הפונקציונאלי יותר של בגדי העבודה, יש להם גם תפקיד אסתטי חשוב מאוד. גם כאשר אין צורך בהגנה פיזית על העובדים, למשל במשרדים או במקומות בילוי, עדיין בוחרים מקומות עבודה רבים לצייד את עובדיהם בבגדי עבודה משלהם. הסיבות לכך יכולות להיות רבות, ואחת הסיבות העיקריות לכך היא יצירה של תדמית אחידה לכל העובדים. בגדי עבודה יכולים להפוך לסוג של מדים אחידים, המאפשרים לזהות באופן מיידי כי אדם מסויים עובד בחברה מסויימת. פעמים רבות מעוצבים בגדי עבודה בהתאם לקונספט העיצובי של מותג החברה. לדוגמא, בחברה שבה שולט הצבע הכחול, יהיו גם בגדי העבודה כחולים, ויותאמו כך לצבעוניות של הניירת הרשמית, רכבי ההובלה של החברה וכדומה.

ישנן כיום חברות רבות אשר מספקות בגדי עבודה למפעלים ולחברות, ומאפשרות שפע של אפשרויות מבחינת עיצוב הבגדים. בנוסף לצבעוניות ולתכונות אופייניות נוספות של הבגדים, אפשר להדפיס על בגדים אלו את שם החברה, הלוגו, מספר טלפון וכדומה. בצורה כזו הופכים בגדי העבודה לא רק לבגדים שימושיים אלא גם לסוג של פרסומת. גם כאשר העובדים נמצאים מחוץ למקום העבודה, כמו למשל בדרכם אל מקום העבודה ובחזרה ממנו, הם יכולים לפרסם את המידע אודות החברה ללקוחות פוטנציאליים.

בחירת בגדי עבודה נעשית בצורה הטובה ביותר כאשר העובדים משתתפים בתהליך. ניתן לאפשר לעובדים להציע הצעות או לציין את העדפותיהם לגבי צבעים, מידות וכדומה. כמובן שבסופו של דבר ההחלטה צריכה להילקח משיקולים מערכתיים כוללים כגון מיתוג, בטיחות וכמובן השיקול הכלכלי. אך חשוב לזכור שבסופו של דבר מי שלובש את הבגדים

אמור להרגיש נוח בהם

bottom of page